מפקד מחוז צפון: "נערכים להגעה של כ-500,000 איש למירון"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מפקד מחוז צפון: "נערכים להגעה של כ-500,000 איש למירון"

    מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא בתדרוך על מירון: "מירון השנה מאד מאתגר ושונה מכל השנים בשל העובדה שאשתקד הציבור לא עלה למירון בשל הקורונה. נערכים להגעה של כ-500,000 איש. עשרות אלפי כרטיסי בתח"צ כבר נמכרו עד יום חמישי"

    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי מעט לאחר תפילת ערבית יינתן האות וחגיגות ל"ג בעומר במירון יחלו. בהילולא דאשתקד בשל הקורונה היו הגבלות חמורות להגעה למירון, והשנה בחסדי שמיים שהקורונה בדעיכה משמעותית מירון תיראה אחרת.

    מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא האחראי על אירועי ומבצע מירון אומר: "מירון של שנת תשפ"א מאתגר מאד, בשביל העובדה שאשתקד הציבור לא עלה למירון. יש רצון עז להגיע השנה למירון. עשרות אלפי כרטיסים לתח"צ כבר נמכרו ביום רביעי האחרון. תהיה הגעה של כל גווני קשת האוכלוסיה. לפני 14 שנה היה פעם האחרונה שמירון יצא כמו השנה ביום שישי".

    ניצב לביא הוסיף כי השנה כל ההדלקות מתנקזות ללילה אחד. המשמעות היא שלא כולם יצליחו להדליק. אם בכל שנה ביום רגיל יש 19 הדלקות, הרי שהשנה יהיו 13 הדלקות בלילה אחד. "חלק מהחסידויות ביקשו להדליק בבוקר, אנחנו בוחנים בקשות אלו".

    באשר לכמות האנשים על ההר ובמתחמי ההדלקות "מכיוון שאנחנו עדיין בקורונה על ההר לא תהיה הגבלת כמות האנשים. במתחמי ההדלקות תהיה הגבלה של 10,000 איש בו זמנית. כלומר, ישנם 3 מפלסי הדלקות שניתן להדליק באותו זמן בכל מתחם יהיו כ-3000 איש כך שבכל מתחמי ההדלקה בו זמנית נגיע ל 10,000 איש".

    "חשוב להדגיש לציבור, מזג האויר הצפוי השנה הוא שרבי וחם. אני פונה לציבור משיקולי בטיחות להימנע מהגעה של קשישים חולים וילדים, עדיף להישאר בבית", אומר ניצב לביא.

    לביא מוסיף "בראש סדר מעיינינו הוא הבטיחות ושלום הציבור. מאז הבחירות המחוז הצפוני עשה עבודת מטה משמעותית מאד כולל לקחים מהעבר".

    כ- 5000 שוטרים יאבטחו את מירון, על אף המתח והארועים בי-ם ותגבור למחוז י-ם, מירון לא תיפגע בסדר האבטחה. אין התרעות פח"ע. והבטחון נמצא במידרג העליון.

    "לגבי כניסת בעלי תו ירוק למתחמי ההדלקות, קיימנו פגישות ושיחות עם נציגי החסידויות השונות, עליהם חלה אחריות מלאה שכל מי שעולה לאוטובוסים שלהם יש לו תו ירוק. א"א להבטיח ב 100%  שלכולם יהיה תו ירוק. שיקולי הבטיחות עולה על הכל, אין כוונה ליצור לחץ או צווארי בקבוק. לא נוכל להבטיח שיהיו רק 10,000 איש בהדלקות בו זמנית, ובשביל זה קיימנו שיח עם כולם. השנה זמני כל הדלקה יהיו כשעתיים בלבד. אנו נערכים לזמנים של לחץ בו זמנית ונדע לווסת את יציאות האוטובוסים בהתאם לכך. השוטרים הרבים יהיו בהר גם בשבת הקרובה שלפי הצפי עשרות אלפים יישארו בהר מירון לשבת, רק ביום ראשון בבוקר נוכל לצמצם את כמות השוטרים בהר".

    "את הוראות משרד הבריאות עדיין לא קיבלנו, ההמלצה שלי היתה לפתוח את הר מירון רגיל , ללא הגבלות כבכל שנה, ובכל זאת נפעל לפי מתווה משרד הבריאות שיורו".

    אחרי שלא ישן כבר הרבה זמן , אני שואל אותו איך אתה מרגיש באירוע הזה ולאחריו? 

    ניצב לביא: "מירון זהו המבצע הכי גדול של המשטרה ובארץ בכלל, גולת הכותרת לכל מפקד זה לדעת לנהל מבצע כזה שבו מגיעים בטווח קצר כחצי מליון איש. יש להרבה מפקדים במחוז הצפוני נסיון רב במיקון, אני למד מהנסיון של כולם. זהו כבוד לנהל את מבצע מירון וגם שליחות. זהו ארוע מרגש מאד. אבל שוב חייב להבהיר ששלום הציבור וביטחונו נמצא בראש סדר העדיפויות".

    ניצב לביא ממהר לעוד סדרת פגישות במירון לסגור קצוות , ולנו אין אלא לאחל שהמבצע המורכב הזה יעבור בשלום וללא ארועים חריגים.



    0 תגובות